Salgscoach København

Telemarketing coaching – 3 gode råd om telefonsalg

Hvis du arbejder med outbound telemarketing, har du højst sandsynligt oplevet, at en kunde bliver irriteret og smækker røret på. Og ganske forståeligt. For mange oplever det som tidsspilde at blive bestormet af ivrige telefonsælgere i tide og utide. Men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at telemarketing er en umulig disciplin. Jeg, Thomas Jarolics, giver her tre gode råd, der kan lette dit arbejde med telefonsalg.

Forbered din salgstale grundigt

Mange salgssamtaler over telefonen ender som nævnt med, at kunden lægger på. Men faktisk kan du undgå en stor del af disse afvisninger, hvis du sørger for at forberede din salgstale grundigt på forhånd. Gennemøv derfor en velstruktureret elevator-pitch og en håndfuld spørgsmål, der kan hjælpe kunden med bedre indsigt i produktet eller ydelsen. Det vil gøre dig mere fri og flydende i samtalen og sikre, at kunden ikke mister interessen så nemt.

Sæt dig ind i kunden

Hvis mange af dine kunder er virksomheder, bør du sætte dig ind i kunden på forhånd. Mere eller mindre alle virksomheder har en hjemmeside med kontaktoplysninger, hvor du som regel kan se, hvem der er ansvarlig for de forskellige afdelinger i virksomheden. Benyt derfor muligheden for, på forhånd, at sætte dig ind i, hvem du skal tale med. Det sender bare et mere professionelt signal, når du ved, at du vil tale med økonomichefen eller administrationschefen fremfor blot at bede om at tale med “den ansvarlige for x”.

Træn dine salgsevner

Øvelse gør som bekendt mester. Det gør sig naturligvis også gældende med telemarketing. Sørg derfor for at træne dine evner som sælger løbende – for eksempel ved at deltage i salgskurser. I Jarolics Sales Consulting tilbyder jeg telemarketing coaching for telefonsælgere, phonere og andre faggruper, der dagligt arbejder med kundekontakt via telefonen, og du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker målrettet salgstræning.


Thomas Jarolics

Thomas Jarolics - Salgscoach

Thomas Jarolics er kendt fra podcasten “Hårnålens Værdi”, hvor han i samarbejde med Berlingske Business succesfuldt byttede sig fra en værdiløs hårnål til et eksklusivt Rolex ur. Han har derudover arbejdet professionelt med salgscoaching siden 2013 – bl.a. i Berlingske Media og TDC. Han driver nu virksomheden Jarolics Sales Consulting, hvor han hjælper virksomheder landet over med at forbedre deres salgstal og deres kundeservice. Han er derfor ikke bange for at kalde sig selv for salgsekspert.


Jarolics Sales Consulting

  • Adresse
    Jarolics Sales Consulting
    Polensgade 10, 2. th.
    2300 København S
  • Social
×
Ring Thomas op
Menu