
Mersalg tips
Arbejder du med salg, og ønsker du gode råd til at skabe mersalg? I min virksomhed, Jarolics Sales Consulting, hjælper jeg medarbejdere i salgs- og servicebranchen med at styrke deres salgsevner. Hvis du ønsker en en smagsprøve på, hvad jeg laver i mit arbejde, kan du læse med i dette indlæg, hvor jeg giver et par tips til, hvordan du kan blive bedre til mersalg.
Mersalg starter ved døren
Mersalg i butik handler ikke kun om at have snakketøjet i orden. For uanset hvor veltalende du er, vil de færreste købe noget, hvis de ikke føler sig godt behandlet. Derfor må du booste dit serviceniveau, hvis du vil gøre dig nogen forhåbninger om at sælge flere produkter end dem, kunden havde i tankerne, da han eller hun gik ind i butikken. Mød derfor kunden i døren, og spørg ind til købsbehovet – naturligvis uden at virke anmassende. Hvis kunden oplever, at du forsøger at forstå hans eller hendes behov, øger det også dine chancer for at sælge mere.
Mersalget starter før kundekontakten
Det kan være svært at konkurrere med netbutikkerne. Men fysiske butikker kan tilbyde noget, som digitale ikke kan: Muligheden for at se og røre produkterne. Derfor er det vigtigt, at dine produkter fremstår præsentable og synlige i butikken. For mersalg sker ikke kun i face to face-kontakten. Hvis du for alvor vil øge chancen for mersalg, kan du med fordel forsøge dig med krydssalg – for eksempel ved at placere produkter med en relation tæt på hinanden.
Få bedre forståelse for, hvad god service er
En veludviklet forståelse for hvad god service er, er en uundværlig forudsætning for at blive en bedre sælger. Og det er netop den forståelse, jeg stræber efter at udvikle hos sælgere, når jeg tilbyder salgstræning. Vil du vide mere, eller ønsker du mersalg tips, der er skræddersyet til lige netop din hverdag, er du altid velkommen til at kontakte mig og høre nærmere.