B2B Salg

B2B salg og B2C salg er de to grene, som salg kan opdeles efter. B2C er forkortelsen for ”Business to Consumer,” altså salg fra virksomhed til privatperson, hvorimod B2B, som er temaet for dette indlæg, betyder ”Business to Business,” altså salg fra virksomhed til virksomhed. Min generelle holdning er, at det er sjovere at arbejde B2B, fordi det kræver mere af dig.

Læs videre

Forhandlingsteknik

Din guide til forhandlingsteknik

Alle mennesker benytter sig af forhandlingsteknik i en vis udstrækning. Det kan både være over for din kæreste, venner eller dine familiemedlemmer. Professionel forhandlingsteknik er skridtet videre, hvor det nu er dine chefer, kunder eller kollegaer, du forsøger at få med på din idé. Her kan du drage stor nytte af basisviden om socialpsykologi og en generel forståelse af menneskers adfærd. Du kan drage erfaringer fra det private til arbejdet og omvendt. Derfor gennemgår jeg i dette indlæg, hvad du kan gøre for at blive bedre i en forhandlingssituation.

Læs videre

Salgspsykologi

Salgspsykologi handler i al sin enkelthed om at lykkes med at sælge dig selv, din idé og dit produkt. Når talen falder på salgspsykologi, skal vi i virkeligheden bare kigge på helt almindelige mennesker. Et salg sker mellem to mennesker – uanset om du sælger B2B eller B2C. For mange er det ikke noget, de tænker yderligere over, men er man først bevidst omkring psykologien i salg, så er du allerede et skridt foran dine konkurrenter. I dette indlæg vil jeg gennemgå, hvordan du, ved at inddrage salgspsykologi, kan optimere din salgsproces og blive mere intelligent i din fremgangsmåde.

Læs videre

Salgsteknik

7 simple råd der styrker din salgsteknik

Salgsteknik et af de store emner inden for salg. Jeg har i dette indlæg samlet de 7 simple råd, som jeg finder mest væsentlige. Hvis du har dem friske i erindringen, når du snakker med kunder, står du allerede stærkt i en salgssituation. Her får du et par vigtige pointer om, hvad du skal være opmærksom på, samt mine bud på de bedste salgsteknikker.

Læs videre

Sådan mestrer du din spørgeteknik

Hvis du vil være en rigtig dygtig sælger, så skal du være god til at stille spørgsmål. Alt for mange sælgere bruger tiden på at tale om deres eget produkt og agenda, men det handler om at blive dygtig til at stille spørgsmål – specielt de rigtige spørgsmål. Derfor tager jeg i dette indlæg fat i, hvordan du identificerer de rigtige spørgsmål og bliver superskarp i din spørgeteknik.

I dette første indlæg tager jeg dig igennem de grundlæggende typer af spørgsmål. I næste indlæg går jeg mere i dybden med, hvordan du kan bruge dem i dit daglige arbejde.

Læs videre

10 regler for god kundeservice

God kundeservice er ikke noget man oplever mange steder. Standard kundesservice er derimod noget du møder massere af. Du kender det selv fra, når du ringer til dit forsikringsselskab, mobilselskab, besøger en butik eller restaurant. Der er rigtig mange steder, hvor du oplever service og forventer, at du bliver mødt med professionalisme og service i topklasse. Det er bare ikke altid, at kundeservicen er mere end gennemsnitlig.

Som med så meget andet inden for salg og forretning, handler det om at skille sig ud og gøre noget over gennemsnittet. Det handler altså ikke bare om at tilbyde kundeservice, men snarer god kundeservice. Derfor har jeg lavet denne guide, hvor du får 10 gode råd til, hvordan du kan styrke din kundeservice og tage den fra gennemsnitlig til god.

Læs videre

Sådan mestrer du kanvassalg

Sådan mestrer du kold kanvassalg

Kanvassalg er det sværeste at lære som sælger. Det er dog også her, du forbedrer dig som sælger – netop fordi, det er så svær en disciplin. Her er det din opgave at skabe eller gøre kunden opmærksom på et behov, de ikke har været klar over indtil nu. Du genererer altså helt nye kunder, som ikke har været i kontakt med forretningen før.

Læs videre

Salgscoach København

Hvis du arbejder med outbound telemarketing, har du højst sandsynligt oplevet, at en kunde bliver irriteret og smækker røret på. Og ganske forståeligt. For mange oplever det som tidsspilde at blive bestormet af ivrige telefonsælgere i tide og utide. Men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at telemarketing er en umulig disciplin. Jeg, Thomas Jarolics, giver her tre gode råd, der kan lette dit arbejde med telefonsalg.

Læs videre

Kursus i mersalg

Bliv en god telefonsælger

Telefonsalg er en udfordrende salgsdisciplin. Som telefonsælger befinder du dig ikke i samme fysiske rum som kunden, og derfor kan det også være mere vanskeligt at fastholde kundens opmærksomhed. Men det betyder ikke, at telefonsalg er umuligt. I Jarolics Sales Consulting hjælper jeg telefonsælgere med at styrke deres salgsteknik, og som erfaren salgscoach har jeg gode forudsætninger for at gøre dig til en bedre telefonsælger. Ønsker du en håndfuld gode råd til telefonsalg, kan du læse med i dette indlæg.

Læs videre

  • 1
  • 2

Jarolics Sales Consulting

  • Adresse
    Jarolics Sales Consulting
    Polensgade 10, 2. th.
    2300 København S
  • Social
×
Ring Thomas op
Menu