Kursus i mersalg

Bliv en god telefonsælger

Telefonsalg er en udfordrende salgsdisciplin. Som telefonsælger befinder du dig ikke i samme fysiske rum som kunden, og derfor kan det også være mere vanskeligt at fastholde kundens opmærksomhed. Men det betyder ikke, at telefonsalg er umuligt. I Jarolics Sales Consulting hjælper jeg telefonsælgere med at styrke deres salgsteknik, og som erfaren salgscoach har jeg gode forudsætninger for at gøre dig til en bedre telefonsælger. Ønsker du en håndfuld gode råd til telefonsalg, kan du læse med i dette indlæg.

Lær at håndtere afvisninger

Det kan være svært at forestille sig en 1-1 salgssituation, hvor kunden uden videre afbryder samtalen og forlader lokalet. Med telefonsalg er præmisserne dog noget anderledes – netop fordi der ikke eksisterer en fysisk kontakt mellem sælger og kunde. Derfor er der også større sandsynlighed for at blive afvist, hvis din kundekontakt foregår over telefonen. Du må dog ikke lade dig slå ud af afvisninger, hvis du vil være en god telefonsælger. For du vil med sikkerhed møde mange af dem.

Hold gejsten oppe

At kunne tåle en afvisning – eller mange af dem – er blot en del af arbejdet som telefonsælger. Det er mindst lige så afgørende, at du engagerer dig, og at du føler, at dit job giver mening. For ellers vil du hurtigt brænde ud. Stræb derfor efter dine målsætninger, og lad dig ikke slå ud af kurs, hvis de ikke lykkes med det samme.

Deltag i salgskurser, og finpuds dine evner

Selv om motivationen er vigtig for at kunne blive en god telefonsælger, er dine faglige kompetencer selvfølgelig også en afgørende faktor. Dem opnår du til dels gennem din egen erfaring – men også ved løbende at deltage i salgskurser. Som salgscoach tilbyder jeg forskellige forløb, der kan gøre dig til en bedre telefonsælger, og du er naturligvis altid velkommen til at kontakte mig, hvis du vil vide mere.

Læs yderligere bøger om mennesket og om salg og evaluer din indsats ved eksempelvis at lytte til dine egne opkald.


Thomas Jarolics

Thomas Jarolics - Salgscoach

Thomas Jarolics er kendt fra podcasten “Hårnålens Værdi”, hvor han i samarbejde med Berlingske Business succesfuldt byttede sig fra en værdiløs hårnål til et eksklusivt Rolex ur. Han har derudover arbejdet professionelt med salgscoaching siden 2013 – bl.a. i Berlingske Media og TDC. Han driver nu virksomheden Jarolics Sales Consulting, hvor han hjælper virksomheder landet over med at forbedre deres salgstal og deres kundeservice. Han er derfor ikke bange for at kalde sig selv for salgsekspert.


Jarolics Sales Consulting

  • Adresse
    Jarolics Sales Consulting
    Polensgade 10, 2. th.
    2300 København S
  • Social
×
Ring Thomas op
Menu